vrijdag 30 juli 2010

Reclame bord

Ik vraag me de laatste tijd steeds vaker af, waar komen deze borden toch vandaan?

Wie heeft ze ontworpen?
En hoe lang typeren ze al wel niet het Nederlandse straatbeeld?

Eigenlijk vind ik ze heel erg vervelend. Een leuke prent, maar zo niet meer van deze tijd. Dat staat misschien wel voor het ambachtelijke van het beroep. Je ziet ze immers alleen maar bij de slager, de groenteboer en de bakker. Dus zo vervelend is het nou ook weer niet. Maar waarom is het geen vrouw die staat afgebeeld? En wanneer vernieuwen ze deze ambachtelijke reclameborden? Ze hebben immers de computer, de euro en de crisis allemaal overleeft. Wanneer zal dit reclamebord uit het straatbeeld verdwijnen?

Dit bord kost trouwens 339 euro.
Dat vind ik veel geld.

4 opmerkingen:

  1. waarom zou het een vrouw moeten zijn en geen man?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn opa heeft deze een jaar of 60 geleden ontworpen in opdracht van zijn toenmalige baas. Dus dat ze niet meer van deze tijd zijn, dat klopt helemaal :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weet iemand waar je het kan kopen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er staat een man op afgebeeld omdat vroeger vaak de mannen werkten en de vrouwen thuisbleven. In die tijd was het dan ook niet ongebruikelijk dat het beroep werd aangeduid als een groenteman in plaats van een groentevrouw.

    BeantwoordenVerwijderen